Metoda ta dotyczy zintegrowanego kształcenia
przedmiotowo – językowego opartego na jednoczesnym
przekazywaniu treści z dziedziny nauczanych przedmiotów i elementów
języka obcego. Istotne cechy tej metody to: systematyczna praca w
grupie, dobór ćwiczeń uwzględniających różne typy inteligencji uczniów,
nauka poprzez różne kanały sensoryczne, stosowanie źródeł i materiałów
odpowiednich do prowadzenia nauczania zintegrowanego, słownictwo
przydatne na lekcji CLIL, użycie języka obcego i rodzimego w nauczaniu
zintegrowanym. Podczas zajęć stosować można różne formy: nauczanie w grupie, praca w grupach roboczych, warsztaty i prezentacje video, muzyki i obrazów.
I taką różnorodność mogli zobaczyć na zajęciach zaproszeni.
Warto w tym miejscu dodać, iż metodę CLIL nasi nauczyciele poznawali na kursach, w których wzięli udział w ramach realizowanego w Szkole pod Kasztanami projektu Erasmus+ "Myślimy globalnie, uczymy bilingwalnie" (We Think Globally, We Teach Bilingually). Ukończenie tego kursu podyktowane było poszerzeniem oferty szkoły, poszukiwaniem nowych form pracy z młodzieżą
i młodszymi uczniami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz