piątek, 29 listopada 2019

Lekcja otwarta biologii p. Aleksandry Gwoździk

29 listopada 2019 w naszej szkole odbyła się lekcja pokazowa dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych oraz języków obcych. Tematem zajęć była charakterystyka gromad kręgowców. Podczas lekcji prowadząca p. Aleksandra Gwoździk zaprezentowała zgromadzonym sposoby wykorzystania na biologii metody CLIL.   

CLIL, czyli Content and Language Integrated Learning to zintegrowana nauka języka i przedmiotu. Uczniowie równocześnie uczą się języka i przedmiotu poprzez konkretne tematy i zagadnienia. Język obcy stanowi tutaj integralny element nauczania głównego zagadnienia. W naszej szkole nauczyciele wybranych przedmiotów prowadzą zajęcia z elementami języka obcego, tzn. w wersji miękkiej (soft CLIL) i nie będą to typowe zajęcia dwujęzyczne. Takie zajęcia odbywają się nie tylko w klasie siódmej - bilingwalnej (WF, informatyka), ale również w edukacji wczesnoszkolnej (ostatnie zajęcia pokazowe dla rodziców kl. 1a), na lekcjach biologii w klasach 6. oraz na językach obcych.

Wiedza zdobywana na przedmiotach prowadzonych metodą CLIL przyrasta w ścisłej korelacji z tym językiem i również przez ten język.

Zaproszeni goście podkreślali, że obserwacja lekcji w klasie 6a była bardzo inspirującym doświadczeniem, które będą chcieli wdrażać w swojej bieżącej pracy.


Lekcja otwarta odbyła się w ramach upowszechniania rezultatów realizowanego w naszej szkole projektu Erasmus Plus.
#erasmusplus
#wethinkgloballyweteachbilingually
#clilmethod


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czwartoklasiści uczą się bawiąc również na języku niemieckim (CLIL)

 Czy na lekcjach języka obcego może być zabawnie? Odpowiedź  na pytanie znajdziemy na filmach: